Hírek az informatika világából

A jövő nyomtatása: Előfizetési modell az otthoni használatra

A jövő nyomtatása: Előfizetési modell az otthoni használatra

Az otthoni nyomtatás paradigmája megváltozik: Az egykor egyszeri beruházásként kezelt nyomtatók most havi díjas előfizetési rendszerbe költöznek. A Hewlett-Packard újításaként bemutatott előfizetéses modell felfedezése az otthoni nyomtatás területén új fejezetet nyit. A vállalat bejelentése alapján a felhasználók többféle csomag közül válogathatnak majd.

 

 

 

 

 

Egy csoportnyi fogyasztó jogi lépéseket tett az Egyesült Államokban a Hewlett-Packard (HP) ellen az elmúlt év augusztusában. A cég elleni per indoklása szerint az HP nem tette egyértelművé, hogy nyomtatóik bizonyos modelljeinél a tintapatronok elfogyása, alacsony szintje, vagy bármilyen sérülése esetén a készülékek teljes mértékben használhatatlanná válnak, ami azt jelenti, hogy sem nyomtatni, sem szkennelni, sem faxot küldeni nem lehet velük – mindezekhez pedig elméletben nem szükséges a festék.

A felháborodás mértéke hasonló lehet annak fényében, amit a vállalat vezérigazgatója, Enrique Lorres 2024 januárjában közölt: a HP a nyomtatást úgy képzeli el, hogy a felhasználók nem csak egy nyomtatót vásárolnak, hanem hozzá előfizetési csomagokat is. Nemrégiben a HP megerősítette, hogy ez az új üzleti modell valóban megvalósul.

Az All-In Plan, az előfizetési csomag néven futó ajánlat, három különféle nyomtatótípushoz kínál hozzáférést. A választék a következőképpen néz ki:

  • HP Envy – havi 7 dollártól (kb. 2550 forint),
  • HP Envy Inspire – havi 9 dollártól (kb. 3300 forint),
  • HP OfficeJet Pro – havi 13 dollártól (kb. 4750 forint).

Az Envy egy kezdő modell, ami otthoni használatra ideális (legfeljebb percenként 10 oldal nyomtatása lehetséges vele), az Envy Inspire gyorsabb teljesítményt nyújt, míg az OfficeJet Pro még gyorsabb, és faxküldésre is alkalmas. A HP ígérete szerint a vásárlást követő két évben lehetőség nyílik az eszköz frissítésére, valószínűleg egy új modellre – számol be róla a PC World.

Az előfizetés számos előnyt kínál.

Minden kiválasztott nyomtató színes nyomtatásra képes, és amennyiben az eszköz érzékeli, hogy a tinta fogyóban van, automatikusan értesítést küld a vállalatnak, amely már a következő napon új patront küld – díjmentesen. Abban az esetben, ha a nyomtató meghibásodna, a HP ügyfélszolgálata folyamatosan, nap 24 órájában elérhető, és a probléma jelentkezését követően már másnap megpróbálják orvosolni a hibát. Ha a javítás során szükségessé válik, a cég ideiglenes helyettesítő nyomtatót biztosít. A kiürült tintapatronokat és a régi nyomtatókat a felhasználók visszaküldhetik a vállalatnak, amely gondoskodik a környezetbarát újrahasznosításról.

A HP hangsúlyozza, hogy az előfizetés teljes mértékben önkéntes, így nincs kötelezettség arra, hogy új nyomtatót vagy tintapatront vásároljanak az előfizetés mellé. Ennek ellenére felmerülnek bizonyos aggályok.

Miután valaki regisztrál az előfizetésre, 30 nap áll rendelkezésére, hogy lemondja azt. Amennyiben nem él ezzel a lehetőséggel, az előfizetés automatikusan 24 hónapra meghosszabbodik, és ezen időszak alatt csak lemondási díj ellenében mondható fel a szerződés.

Fontos megjegyezni, hogy a fent említett árak csak az alapcsomagot tartalmazzák, ami havonta csupán 20 nyomtatott oldalra jogosít fel. Több oldal nyomtatására vágyó felhasználók számára az alábbi árak érvényesek:

  • HP Envy: 9 dollár havonta (kb. 3330 forint) – 50 oldal; 11 dollár (kb. 4000 forint) – 100 oldal.
  • HP Envy Inspire: 11 dollár (kb. 4000 forint) – 50 oldal; 13 dollár (kb. 4750 forint) – 100 oldal, 19 dollár (kb. 7000 forint) – 300 oldal.
  • HP OfficeJet Pro: 23 dollár (kb. 8400 forint) – 300 oldal, 36 dollár (kb. 13100 forint) – 700 oldal. Amennyiben a felhasználó túllépi a csomagjában foglalt oldalszámot, minden további 10-15 oldal után 1 dollár kerül felszámításra.

A HP új üzleti modelljének sikeressége a felhasználói fogadtatástól függ. Míg egyesek szívesen fogadhatják az újítást az ígért kényelem és a további szolgáltatások miatt, mások számára az előfizetéses modell túlzott korlátozásokat jelenthet, különösen a hosszú távú kötelezettségvállalás és a limitált nyomtatási lehetőségek miatt. Az idő majd eldönti, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak erre a paradigmaváltásra az otthoni nyomtatás területén.

Forrás: www.pcworld.com