Hírek az informatika világából

Spotify Áremelés: Megnövekedett Felhasználószám és Növekvő Költségek

Spotify Áremelés: Megnövekedett Felhasználószám és Növekvő Költségek

Megugró felhasználószám és költségek a második negyedévben

A Spotify legújabb jelentése jelentős növekedést mutat felhasználói bázisban, ám a felhasználónkénti átlagos bevétel csökkenése egyre nagyobb kihívást jelent. Június 30-án a zenei streaming szolgáltató 220 millió előfizetővel és 551 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhetett, ami 27, illetve 17 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, így felülmúlva a korábbi előrejelzéseket. Ugyanakkor a felhasználónkénti átlagos bevétel csupán 4,27 euró, ami 6 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban, sőt, ez az összeg még az előző negyedévi 4,32 eurónál is alacsonyabb.

Költségcsökkentő intézkedések és a globális áremelési hullám

A Spotify nehézségeit tükrözi a vállalat által idén többször végrehajtott „költségcsökkentő lépések”. Januárban a cég globális munkaerőállományának 6 százalékát, azaz 600 alkalmazottatól vált meg, majd áprilisban leállította a Spotify Live szolgáltatását. A cég a legutóbbi negyedévben 302 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el, míg az előző év azonos időszakában ez az összeg 125 millió euró volt.

A zenestreaming szegmensben az Apple volt az, aki megindította az áremelések sorát. Az Apple Music már tavaly októberben emelte az előfizetési díjakat, amire elsőként az Amazon reagált egy hasonló lépéssel januárban. Ebben a hónapban robbant a „bomba”, mindenki emelni kezdett, aki eddig nem tette. Elsőként július elején a Tidal lépett, majd követte a YouTube Music, most pedig itt van a Spotify áremelése is.

Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezérigazgatója

Bár nincs hivatalos bejelentés, a Spotify már több mint két éve előrevetítette a HiFi-minőségű streaming szolgáltatás bevezetését, amit azóta sem valósított meg. A belső szivárgások szerint az új, veszteségmentes zenehallgatási élményt nyújtó előfizetési szintet a Supremium kódnévvel illetik, és előreláthatólag az év végéig több piacra is elérhetővé válhat.

Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezérigazgatója

A jövőben várhatóan Magyarországot is érinteni fog az áremelés, így a felhasználóknak fel kell készülniük a változásokra. Mindazonáltal a Spotify csupán a zenestreaming szegmensben már meglévő trendet követi ezzel a lépéssel, ahol a nagy szereplők, mint az Apple és az Amazon, már korábban megemelték az előfizetési díjakat.

Forrás: www.on-store.hu