A Harvard Egyetem hallgatóit arra ösztönzik az oktatók, hogy bármikor, nap 24 órájában vegyék igénybe a "CS50 bot"-ot segítségül a tanulásuk során. Az intézmény generatív mesterséges intelligenciát vezet be a tantermekben, ezzel vezető programozási kurzusának hivatalos tanulási eszközeként alkalmazza.
A következő félévtől kezdődően a "Számítástechnika 50: Bevezetés a Számítástechnikába" (CS50) tanfolyamon részt vevő diákokat arra biztatják, hogy használják a mesterséges intelligenciát hibaelhárításra, terveikkel kapcsolatos visszajelzések adására és személyes kérdéseik megválaszolására. Legyen szó hibaüzenetekről, rejtélyes kódokról, vagy egyszerűen csak a tanulás folyamatáról.
"Reményeink szerint a mesterséges intelligencia segítségével megközelíthető a 1:1 arányú tanár-diák kapcsolat a CS50 minden hallgatója számára, mivel szoftveres eszközökkel támogatjuk őket a tanulásban nap 24 órájában, az ő saját ritmusukban és stílusukban," mondja David J. Malan, a CS50 professzora, amint arról a The Harvard Crimson is beszámolt.
Ez jelentős változást jelent a korábbi tanévekhez képest: a Harvardnak még 2022 őszi félévének végén sem volt mesterséges intelligencia stratégiája. Az új megközelítés nem használja a ChatGPT-t vagy a GitHub Copilot-ot, amelyek népszerűek a programozók között. Malan szerint ezek az eszközök "jelenleg túlságosan segítőkészek". Ehelyett a Harvard saját nagy nyelvi modellt fejlesztett, a "CS50 bot"-ot, amely "szellemileg hasonló", de "a diákokat a válasz felé irányítja, nem pedig előre megadja azt".
A CS50 tanfolyam nem csak a Harvard hallgatói számára érhető el, hanem az edX online platformon keresztül bárki számára. Az új mesterséges intelligencia stratégia kiterjed az edX változatra is. "Még ha nem is vagy Harvard hallgató, szívesen "felveheted" ezt a kurzust ingyen, ha végigmész a tananyag tizenegy hét anyagán", áll az oldalon. Más intézmények tanárai is használhatják a tananyagot saját kurzusaikhoz.
"Az, hogy olyan támogatást nyújtsunk, amely a diákok specifikus kérdéseire szabott, hosszú ideje kihívást jelent nagy léptékben az edX-en és általában az OpenCourseWare-n, annyi online diákkal, így ezek a funkciók mind a campuson, mind azon kívül hasznára lesznek a diákoknak," mondja Malan. Az egyik legnevesebb egyetem mesterséges generatív intelligencia elfogadása új szempontot hoz a ChatGPT és hasonló eszközök oktatási környezetben történő használatába. A ChatGPT 2022 novemberi indulása óta a tanárok és professzorok küzdenek azzal, hogy a diákok olyan munkákat adnak le, amelyeket az generált.
Egy Texas A&M University-Commerce professzor megtagadta a munka értékelését, mert úgy vélte, hogy az "ChatGPT hülyeség". A mesterséges intelligenciával írott munkát észlelő eszközök is népszerűvé váltak, de ezek a szövegre, nem pedig a programozási nyelvekre összpontosítanak.
"Azt fogjuk világossá tenni a diákoknak, hogy mindig gondolkodjanak kritikusan, amikor információt vesznek magukhoz, legyen az emberi vagy szoftveres forrásból származó", mondja Malan. "De az eszközök csak a diákoktól és tanároktól származó visszajelzésekkel lesznek jobbak. Tehát ők is nagyon sokat hozzáadnak a folyamathoz."
Forrás: www.on-store.hu